Veel gestelde vragen

Hieronder staan een aantal veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen, neemt u dan gerust contact met ons op, ons team helpt u graag verder.

Wat gebeurt er met mijn dierbare nadat ik afscheid heb genomen?

Wanneer u afscheid heeft genomen van uw dierbare wordt de kist gesloten door een daartoe bevoegde medewerker. De kist wordt, tot aan het moment van vertrek vanaf het rouwcentrum, in een speciale koeling geplaatst en op Schiphol rechtstreeks overgedragen aan de medewerkers van de betreffende luchtvaartmaatschappij, die de afhandeling op de luchthaven verzorgen.

Komt de kist op de luchthaven in een koeling te staan?

Ja, de kist wordt na aankomst geplaatst in de koeling van de luchtvaartmaatschappij waarmee gevlogen zal worden.

Is er een speciale koeling in het vliegtuig?

Nee, het vrachtruim van het vliegtuig is dusdanig gekoeld, dat er geen extra koeling nodig is.

Kunt u ook s nachts overledenen ophalen of brengen op Schiphol?

Ja, we kunnen 24 uur per dag overledenen ophalen van of wegbrengen naar Schiphol.

Kan ik mijn dierbare laten opbaren in een rouwcentrum bij mij in de buurt?

Ja, uiteraard is dit mogelijk. Denkt u er wel aan dat de kosten die de uitvaartondernemer hiervoor vraagt buiten ons basistarief vallen.

Kunt u in Nederland een afscheid voor mijn dierbare organiseren?

Ja, dat is geen enkel probleem. Ouwerkerk International beschikt over een modern, licht en ruim opgezet rouwcentrum in Utrecht. Onze medewerkers zijn u graag van dienst bij het organiseren van een afscheid zoals u dat wenst. Mocht u liever een uitvaartondernemer bij u in de buurt inschakelen, dan kan dat natuurlijk ook.

Kunt u een afscheid organiseren in het buitenland?

Wanneer u in het land van bestemming een afscheidsceremonie wilt houden, kunnen wij een lokale uitvaartonderneming inschakelen om dit voor u te verzorgen.

Vlieg ik tegelijkertijd met mijn dierbare?

Nabestaanden vliegen altijd met hetzelfde vliegtuig mee als de overledene.